Mittunderbaraliv

Alla inlägg den 23 september 2010

Av mittunder - 23 september 2010 16:30

Jag har humörsvängningar hela tiden! Allt känns mer eller mindre jobbigt! Nu måste jag skriva räkningarna åt sambon också! Åh vad allt känns jobbigt just nu! Måste städa också! Vilket liv det kommer bli här hemma idag! :S Åh du milde!

Vi går i luven på varandra hela tiden! Kan han inte börja bry sig om mig?

Åh!

Nyss utbytt tankar med världens bästa vän <3 Älskar henne hur mycket som hellst! Det är en vän som alltid finns även om vi inte pratar dagligen!

Av mittunder - 23 september 2010 12:32


Detta är min kropp innan min graviditet=)

Kan säga att min mage är bra mycket mer uppsvullen nu även om jag inte är långt gången! =) Nu skall jag städa här hemma hos hjärtat. 
Måste även äta något om jag får i mig något förstås! Inge sugen på mat men har ett illamående som heter duga! Huvva!

Ni får ha det bra så länge! Puss

  

Av mittunder - 23 september 2010 06:33

Hej!

Idag vakna jag tidigt ännu en gång! Förstår inte varför jag inte kan somna om.

Men ne det går bara inte. Hade världens verk igår. Så ont det gjorde, det var precis som att någon högg mig i magen och inte ville dra ut kniven. Jag har ju haft huggningar tidigare men inte såhär kraftiga. Obehagligt.

Hjärtat och jag bråkar hela tiden. Han lyssnar inte, eller han säger att han gör det. Men då jag senare frågar honom om nått som jag sagt så svara han alltid fel.

Jag förstår inte hur detta skall gå ihop om jag inte får nå stöd från honom. Jag är i en riskgrupp dessutom. Så han kanske skall stötta lite iaf. Men ne! Jag är överviktig och har gått upp 7 kg sedan 2 månader. Då jag hade gått ner 13 kg. Så måste nog försöka hålla fettet borta även om jag är gravid. Fick erbjudande om dietist och absolut! Jag kommer göra allt för att barnet skall må bra och vara friskt. Även bra om jag inte lägger på mig mer än 5 kg. Dom flesta har ett mål att inte gå upp mer än 10 kg, men jag som överviktig skall inte gå upp mer än 5 och inte ner mer än 5 heller utan hålla mig i denna 10 kg skala! =)
Graviditeten känns både roligt, men jobbigt! Man känner sig ensamen, får inte prata med mina vänner om det, ingen får veta osv. Då tycker jag iallafall att hjärtat skall kunna prata med det om mig. Jag blir ju galen! Och jag vet att jag inte kommer kunna hålla tyst hur länge som hellst..

Min mamma vet och även min tjejkompis!

Ja jag vet inte alls jag. jag skulle kunna prata om allt med graviditeten just nu. Jag läser boken som jag köpte från barnmorskan igår, Jag läser den från grund till botten. Men hjärtat vill inte att jag läser det heller. Det känns som att han inte vill ha barn, men han vill inte ta bort det heller. Han resonerar att allt händer om 34 veckor. Men det gör det ju inte. allt som händer nu då  ? Vad är det ? Jo den skapas nu för att komma ut som världens finaste skapelse! Men han förstår inte att det är en lång väg, en lång planering och att jag behöver stöd! Kan ingen förstå hur jag känner ?

Nu skall jag sluta rabla och lägga mig på soffan för att se film!

Ha det!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg.
Valeria heter jag och är 20 år. Väntar nu barn tillsammans med min pojkvän/sambo som är beräknad till 3 juni.
Häng med i min graviditet och vardag =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

TopBlogArea.se

Föräldraskap bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards